Aktualności osiedla „Białostoczek”

 

  

  

WAŻNE TELEFONY:

 

Osiedle „Białostoczek” znajduje się w zasięgu działania:

 

II Komisariatu Policji w Białymstoku

Ul. Warszawska 65

 

Tel. 85 670 32 22

 

Telefon alarmowy Policji 997 lub 112

 

 

Dzielnicowi II Komisariatu Policji pełnią dyżury w Punkcie Przyjęć Interesantów w budynku Administracji Osiedla „Białostoczek” przy ulicy Kozłowej 4 (wejście od ulicy jak do Klubu „Miraż”)

tel. 85 670 32 22

·w poniedziałkiw godzinach 9.00 – 11.00

·w środyw godzinach 15.00 – 17.00

·w piątkiw godzinach 9.00 – 11.00

 

 


 

 

·Przedsiębiorstwo Usługowo-Asenizacyjne „Astwa” – tel. 85 653 98 93

wywóz nieczystości stałych z Osiedla (śmieci).

 

Wszystkie ulice na terenie naszego Osiedla należą do Gminy Białystok.

 

·Za zimowe oczyszczanie ulic na terenie naszego Osiedla odpowiedzialna jest firma:

  • P.P.U.H. „Czyścioch” sp. z o.o. w Białymstoku, ul. Kleeberga 20 – tel. 85 662 98 10 lub

600 265 518. Nadzór nad odśnieżaniem prowadzi UM Białystok – tel. alarmowe w godzinach

730 – 1530: 85 869 65 19, 85 869 65 08, 85 869 64 95, 501 305 118

 

·Za usuwanie martwych zwierząt oraz plam oleju na terenie ulic miejskich odpowiedzialna jest firma:

  • P.P.U.H. „Czyścioch” sp. z o.o. w Białymstoku, ul. Kleeberga 20 – tel. 85 662 98 04 lub 664 432 799.

·Awarie oświetlenia ulic miejskich można zgłaszać bezpośrednio do sieci oświetlenia – tel. 85 676 61 73 lub do Pogotowia Energetycznego – tel. 991

 


 

Wykaz budynków w których wymagana jest komisyjna kwalifikacja stolarki okiennej– dotyczy budynków oddanych do użytku w latach 1990 – 1993

 

  1. Radzymińska 5 1991 r.
  2. Zagumienna 11 A 1992 r.
  3. Kozłowa 29 A 1992 r.
  4. Olsztyńska 1 A 1992 r.
  5. Kozłowa 28 1993 r.

 

Uwaga:

 

W budynkach j/n oddanych do użytku po 01 stycznia 1994 r. koszty wymiany stolarkiokiennej w 100% pokrywa członek.

  1. Zagumienna 13 A 1994 r.
  2. Buska 10, 14, 19, 21, 23 1995 r.
  3. Buska 12 1996 r.
  4. Radzymińska 2 A 1997 r.
  5. I Armii Wojska Polskiego 29 1998 r.
  6. I Armii Wojska Polskiego 32 D 2005 r.

 

 

We wszystkich pozostałych budynkach, w mieszkaniach, gdzie nie została jeszcze wymieniona stolarka okienna nie jest wymagana klasyfikacja stolarki okiennej do wymiany.

 

Lokator w miarę posiadanych środków sam decyduje o konieczności wymiany okien.

Wymieniane okna muszą być zgodne wymiarowo z oknami obecnie zamontowanymi i powinny posiadać wymagane atesty higieniczno-budowlane. Fakturę zawierającą wykaz wymienionych okien należy złożyć w Administracji Osiedla „Białostoczek” przy ul. Kozłowej nr 4 pokój nr 3. Okres oczekiwania na zwrot 50% kosztów wymiany stolarki okiennej wynosi około 3 lat i odbywa się w kolejności złożonych faktur. Koszty zwrotu są liczone od cen przetargowych na stolarkę okienną (okna standardowe – wersja podstawowa). Zwrotowi 50 % kosztów wymiany nie podlegają parapety okienne.

 

W 2013 będą realizowane zwroty kosztów dla stolarki okiennej wymienionej w 2010 roku.

 

 


 

Administracja Osiedla „Białostoczek" informuje, że odczyty liczników wody na naszym Osiedlu odbywają się 3 razy w roku, zazwyczaj w ostatnich 10 dniach:



* czerwca /lub maja gdy jest podwyżka cen zimnej wody/

* września,

* grudnia.



W tym okresie prosimy śledzić pojawiające się na klatkach schodowych ogłoszenia, w których jest podany sposób przeprowadzenia odczytu w danym budynku. Jest to:

· albo prośba o podanie stanów liczników w określonym terminie do Administracji przez lokatorów,

· albo informacja w jakim dniu i od której godziny taki odczyt będzie prowadził pracownik Administracji.



W przypadku lokali niezamieszkałych lub osób rzadko przebywających pod adresem lub, jeśli nie zauważyliśmy w tym okresie takiego ogłoszenia prosimy o podawanie stanów do Administracji pod koniec wyżej wymienionych miesięcy, nawet wówczas, gdy nie występuje zużycie wody.



Na dostarczanych do Państwa rozliczeniach wody są wyszczególnione poprzednie i aktualnie zgłoszone wskazania wodomierzy. W przypadku niezgodności (ze stanem zgłoszonym) prosimy o niezwłoczny kontakt z biurem Osiedla w celu sprostowania takiego rozliczenia.



Nowo montowane na naszym Osiedlu wodomierze posiadają liczydła składające się z 4 lub 5 cyfr czarnych i z 2 lub 3 cyfr czerwonych.



Metry sześcienne zużytej wody wskazują cyfry czarne i to one powinny być podawane do rozliczenia.

Cyfry czerwone natomiast wskazują tylko część następnego, rozpoczętego metra sześciennego wody.



Przykład wskazania wodomierza:

0

0

3

5

,

8

2

4

















 



cyfry czarne ↑ cyfry czerwone

przecinek



Takie wskazanie należy odczytać jako 35 zużytej wody lub zaokrąglić do pełnych 36 wody.

 


 

DLACZEGO WARTO ZAŁOŻYĆ WODOMIERZE ?

  

 

 

 

Administracja Osiedla „Białostoczek” po raz kolejny proponuje rozważyć opomiarowanie Państwa mieszkania w zakresie wody.

 

Na naszym Osiedlu liczącym około 3750 mieszkań tylko 6 mieszkań nie jest wyposażonych w liczniki wody.

Obecnie ryczał za wodę wynosi 159,13 zł na 1 osobę miesięcznie, co odpowiada 18m³ wody, w tym jej podgrzanie w ilości 3,5m³.

 

 

Ryczałt będzie ulegać dalszemu zwiększeniu, gdyż niedobory wody na niektórych węzłach są znaczne. Na pewno, na ten stan rzeczy ma i wpływ część z nieopomiarowanych mieszkań. W mieszkaniach tych ryczałt jest liczony zazwyczaj na jedną osobę, a przy braku mierników nie ma tendencji do oszczędzania, czy też przejmowania się drobnymi przeciekami do sedesu, które na przestrzeni roku stanowią pokaźną liczbę setek tysięcy litrów wody niepotrzebnie odprowadzonej do kanalizacji i opłacanej przez nas wszystkich. Także często mieszkania takie są podnajmowane, czego skutkiem jest zamieszkiwanie go przez większą ilość osób niż deklarowana, a tym samym wzrasta znacznie zużycie wody ponad płacony ryczałt.

 

Musimy także przyznać, że część z tych mieszkań stoi również pusta, a ich właściciele płacą w ryczałcie za wodę, której nie zużywają.

 

Dlatego kolejny raz apelujemy do Państwa o zamontowanie wodomierzy by każdy płacił za siebie i za ilość wody, którą faktycznie zużył.

 

Ułatwieniem dla tych z Państwa, którzy rzeczywiście nie mieszkają jest to, że odczyt powyższych wodomierzy odbywa się teraz, trzy razy w roku, a przy braku zużycia nie będziecie Państwo ponosili żadnych kosztów za wodę.

 

 

 

Całkowity koszt montażu 1 szt. wodomierza wynosi około 100 zł brutto i obejmuje robociznę łącznie z koniecznymi materiałami i wodomierzem, czyli jest niższy od 1 miesięcznego ryczałtu.

 

Istnieje możliwość rozłożenia kosztu montażu wodomierzy na nieoprocentowane raty.

 

 

 

Przy rozsądnym i ekonomicznym korzystaniu z wody koszty założenia wodomierzy często zwracają się już po kilku miesiącach (dla tych, którzy faktycznie nie zamieszkują przy 2 wodomierzach już w przeciągu niecałych2 miesięcy).

 

Średnie krajowe zużycie wody w mieszkaniach wyposażonych w wodomierze kształtuje się w granicach 5,4m³, w tym 2m³ jej podgrzania, co nie przekracza 60 zł miesięcznie na 1 osobę. Przy utrzymaniu takiego zużycia czynsz ulegnie zmniejszeniu o około 100 zł na osobę miesięcznie.

 

 

 

Bliższych informacji można zasięgnąć w Administracji Osiedla, Ul. Kozłowa 4,od poniedziałku do piątku w godz. 700 – 1500lub telefonicznie: (0-85)662-92-23,662-92-24,664-32-32.

 


 

Osiem praktycznych rad:

Jak oszczędzać energię?



- W pokoju wystarczy temperatura 20 ⁰C, a w kuchni 15 ⁰C. Każdy stopień temperatury mniej to 6 % oszczędności kosztów ogrzewania.

- Drzwi i okna powinny być szczelne. Nie można pozwolić, aby ciepło, za które płacimy uciekało z mieszkania.Dotyczy to również klatki schodowej i pomieszczeń wspólnych: pralni, suszarni, itp..

- Temperaturę w nocy z powodzeniem można obniżyć o 5 ⁰C. Oszczędza się w ten sposób do 30 % ciepła.

- Grzejniki powinny być odsłonięte. Zbyt długie zasłony i meble stojące przy grzejnikach nie dopuszczają ciepła do mieszkania.

- Należy grzejnik niezwłocznie odpowietrzyć, jeśli usłyszymy w nim „bulgotanie".

- Nigdy nie powinno się suszyć prania na grzejnikach. Grzejnik bowiem będzie gorący, a w mieszkaniu będzie zimno.

- Kapiący kran zwiększa niepotrzebnie zużycie wody o minimum 10 l dziennie. Prawie nie widoczna strużka wody płynąca z niesprawnej spłuczki do sedesu nawet o kilkaset litrów dziennie. Należy niezwłocznie wezwać instalatora.

- Nie wietrzyć mieszkania dłużej niż 10 minut. Ciepło w ścianach i meblach ułatwi ogrzanie świeżego powietrza, które napłynęło podczas wietrzenia. Na czas wietrzenia zawory ustaw na Þ aby podczas wietrzenia grzejnik silnie nie nagrzewał się, a nasze ciepło nie ulatywało na zewnątrz.

 


 

Gdy sprzedajesz-kupujesz mieszkanie.

 

 

 

 

Administracja Osiedla „Białostoczek” informuje, że na sprzedającym i kupującym mieszkanie leży obowiązek niezwłocznego zgłoszenia się z aktem kupna – sprzedaży do Biura Administracji przy ulicy Kozłowej 4 (pokój nr 5) - w celu:

 

 

 

·poinformowania Administracji o fakcie zbycia/nabycia lokalu, dopełnienia formalności ewidencyjnych oraz uzyskania informacji o dalszym postępowaniu,

 

 

 

·uzgodnienia terminu dokonania przez firmę rozliczeniową międzyodczytu podzielników ciepła zainstalowanych na grzejnikach w celu rozliczenia zużycia ciepła w lokalu,

 

 

 

·podania wskazań wodomierzy na dzień zbycia (opuszczenia) mieszkania w celu dokonania rozliczenia wody.

 

 

 

Administracja Osiedla „Białostoczek” pracuje w poniedziałek, środę, czwartek i piątek w godzinach 7.00 – 15.00, a we wtorki od godziny 7.00 – 17.00.

 

 

 

Informacje telefoniczne: 85 662 92 23, 85 662 92 24, 85 664 3232.